Постинг
24.02.2013 23:05 -
Политиците ни не знаят какво да правят, а ситуацията изисква бързи и прости мерки
Автор: gslavova
Категория: Политика
Прочетен: 1525 Коментари: 2 Гласове:
Последна промяна: 24.02.2013 23:36
Прочетен: 1525 Коментари: 2 Гласове:
3
Последна промяна: 24.02.2013 23:36
В България днес вече е ясно - политиците са като този самолет, над Министерски съвет - недостижими, неповлияни, ама май и неразбиращи от нищо! Освен от заплатите си!
Протестите продължават вече седмица. Правителството подаде оставка и сега министри в оставка ходят по телевизиите, като дават мъдри съвети какво трябвало да се направи. Президентът забавя тактически обявяването на служебен кабинет и насрочване на избори. Нито една от процедурите, които обеща премиера в оставка (преразглеждане цените на тока, преразглеждане лиценза на ЧЕЗ, даже оставката на шефката на ДКЕВР) не е задействана.
В Европа обаче случващото се в България се тълкува доста интересно. Европейците смятат, че в България реално се пропуква за пръв път лустрото на ""сигурната икономика на Европейския съюз"". И така София става един много интересен терен, на който може да стане голям провал, но и да се намерят иновативни решения на проблемите, в които ЕС вкара членовете си.
Та - докато политиците се лутат по телевизии или се крият, за да наредят със старите муцуни нов кабинет, проблемите пред България според Майкъл Уинфри (Ройтерс) са следните:
1. Управляващите партии, които се придържат стриктно към програмите на финансова дисциплина, за да спечелят инвеститорското доверие, рискуват да бъдат смъкнати от власт от избирателите си, на които им е дошло до гуша от съкращаване на разходите и данъчни рестрикции.
Примерът на България и стриктната финансова дисциплина, както и запазеният фискален резерв, с който се гордееше Дянков до скоро.
2. Правителства, които разхлабват фискалните ограничения и опитват неконвенционални начини за изграждане на подкрепа пред избори, може да отблъснат инвеститорите и да предизвикат по-болезнени ефекти за населението по пътя надолу.
Източването на фискалният резерв под изискуемият за ЕС минимум в последните дни преди оставката на Дянков, и популистките изказвания на премиера след това.
3. Ограниченията не са единствените виновници за лошото състояние на Източно-европейските икономики. Под натиска на Брюксел да се задържа бюджетния дефицит, правителствата са принудени да режат разходите и увеличават данъците, като предизвикват забавяне, дължащо се на спад на търсенето за вноса и задлъжнялост в еврозоната.
За България ЕС беше прогнозирал оптимистичните 2.1% повишение за 2013 (при никакво повишение за 2012, и понижение за 2011!!!), но пък понижение на нетния износ (-0.2%) за 2013. При създалата се ситуация още в началото на тази година, Брюксел ще трябва да прави нови прогнози, не толкова оптимистични!
4. Според изследването от декември 2012 на Евробарометър, четири пети от интервюираните за икономическата ситуация в държавите си са посочили, че тя е ""лоша"". Това са 8 от общо 10-те членове на ЕС, които са пост-комунистически държави. Хората посочват безработицата като най-голямата заплаха.
ЕС очакваше нивото на безработицата за България за 2013 година лееееко да се доближи до нивото от 2011 (11.2%). Но през 2012 това ниво беше 12%. И как сега България ще има напредък точно по този показател? С програмите по Оперативна програма "Човешки ресурси" ли? Която тепърва ще търпи големи кризи с неизпълнените си проекти?
5. Анализаторите казват, че в България, при едни ранни избори около април, има опасност да се педизвика стагнация, като тази, която спъна реформите в съседните Гърция и Румъния.
А каква алтернатива има България освен избори около края на април, началото на май? Правителството в оставка и саморазпусналият се парламент вече щастливо не работят. Облекчени, След тях и потоп.
6. В борбата за повече избиратели, някои политици се отклоняват от обичайните нео-либерални реформи и поведение и това е тактиката на повечето Европейски правителства.
Да ама и фискалният резерв е ""изметен"" в България. С какво ще се правят тези подаръци на избирателите? Може би второ разкритие за митични получатели на бонуси, медийни (не)приятелски кръгове, или прост ""лов на вещици"" към определени банки например? В такава ситуация Хитлер отпусна парата с гоненията на евреите (=зрелища) и конфискуване на имотите и финансовите им активи (=хляб).
Не съм оптимист, че политиците ни знаят какво да правят в момента. Те са твърде късогледи, нямат нюх към иновативни решения и в доста случаи са едни тунинговани калинки в сферата си. Финансовият ми министър в оставка е всъщност философ по образование, а здравният министър в оставка - юрист .... да продължавам ли?
Все пак е интересно да видим какво ще е българското решение в тази сложна ситуация, подарена ни от доста непремерената политика на ЕС към страните от Източна Европа.
Протестите продължават вече седмица. Правителството подаде оставка и сега министри в оставка ходят по телевизиите, като дават мъдри съвети какво трябвало да се направи. Президентът забавя тактически обявяването на служебен кабинет и насрочване на избори. Нито една от процедурите, които обеща премиера в оставка (преразглеждане цените на тока, преразглеждане лиценза на ЧЕЗ, даже оставката на шефката на ДКЕВР) не е задействана.
В Европа обаче случващото се в България се тълкува доста интересно. Европейците смятат, че в България реално се пропуква за пръв път лустрото на ""сигурната икономика на Европейския съюз"". И така София става един много интересен терен, на който може да стане голям провал, но и да се намерят иновативни решения на проблемите, в които ЕС вкара членовете си.
Та - докато политиците се лутат по телевизии или се крият, за да наредят със старите муцуни нов кабинет, проблемите пред България според Майкъл Уинфри (Ройтерс) са следните:
1. Управляващите партии, които се придържат стриктно към програмите на финансова дисциплина, за да спечелят инвеститорското доверие, рискуват да бъдат смъкнати от власт от избирателите си, на които им е дошло до гуша от съкращаване на разходите и данъчни рестрикции.
Примерът на България и стриктната финансова дисциплина, както и запазеният фискален резерв, с който се гордееше Дянков до скоро.
2. Правителства, които разхлабват фискалните ограничения и опитват неконвенционални начини за изграждане на подкрепа пред избори, може да отблъснат инвеститорите и да предизвикат по-болезнени ефекти за населението по пътя надолу.
Източването на фискалният резерв под изискуемият за ЕС минимум в последните дни преди оставката на Дянков, и популистките изказвания на премиера след това.
3. Ограниченията не са единствените виновници за лошото състояние на Източно-европейските икономики. Под натиска на Брюксел да се задържа бюджетния дефицит, правителствата са принудени да режат разходите и увеличават данъците, като предизвикват забавяне, дължащо се на спад на търсенето за вноса и задлъжнялост в еврозоната.
За България ЕС беше прогнозирал оптимистичните 2.1% повишение за 2013 (при никакво повишение за 2012, и понижение за 2011!!!), но пък понижение на нетния износ (-0.2%) за 2013. При създалата се ситуация още в началото на тази година, Брюксел ще трябва да прави нови прогнози, не толкова оптимистични!
4. Според изследването от декември 2012 на Евробарометър, четири пети от интервюираните за икономическата ситуация в държавите си са посочили, че тя е ""лоша"". Това са 8 от общо 10-те членове на ЕС, които са пост-комунистически държави. Хората посочват безработицата като най-голямата заплаха.
ЕС очакваше нивото на безработицата за България за 2013 година лееееко да се доближи до нивото от 2011 (11.2%). Но през 2012 това ниво беше 12%. И как сега България ще има напредък точно по този показател? С програмите по Оперативна програма "Човешки ресурси" ли? Която тепърва ще търпи големи кризи с неизпълнените си проекти?
5. Анализаторите казват, че в България, при едни ранни избори около април, има опасност да се педизвика стагнация, като тази, която спъна реформите в съседните Гърция и Румъния.
А каква алтернатива има България освен избори около края на април, началото на май? Правителството в оставка и саморазпусналият се парламент вече щастливо не работят. Облекчени, След тях и потоп.
6. В борбата за повече избиратели, някои политици се отклоняват от обичайните нео-либерални реформи и поведение и това е тактиката на повечето Европейски правителства.
Да ама и фискалният резерв е ""изметен"" в България. С какво ще се правят тези подаръци на избирателите? Може би второ разкритие за митични получатели на бонуси, медийни (не)приятелски кръгове, или прост ""лов на вещици"" към определени банки например? В такава ситуация Хитлер отпусна парата с гоненията на евреите (=зрелища) и конфискуване на имотите и финансовите им активи (=хляб).
Не съм оптимист, че политиците ни знаят какво да правят в момента. Те са твърде късогледи, нямат нюх към иновативни решения и в доста случаи са едни тунинговани калинки в сферата си. Финансовият ми министър в оставка е всъщност философ по образование, а здравният министър в оставка - юрист .... да продължавам ли?
Все пак е интересно да видим какво ще е българското решение в тази сложна ситуация, подарена ни от доста непремерената политика на ЕС към страните от Източна Европа.
Тагове:
Еврофондовете по български - ихууууу на ...
Засекретеното писмо на Брюксел, или шама...
Изпускаме европарите и за софийския заво...
Засекретеното писмо на Брюксел, или шама...
Изпускаме европарите и за софийския заво...
За съжаление трябва да си припомним формулировката на Ленин
Когато управляващите не искат ,а управляваните не могат повече така настъпва революция .
Все пак за сега народа има едно предимство -нямаме голяма армия ,воените имат несъществено влияние Но има една 60 000 милиционерска армия -кръстена полиция ,тъй ,като обслужва интересите на бившата комунистическа олигархия.
Числата на процентите за растеж до +,- 2% не подлежат на коректност и са в рамките на допустимата грешка .Това означава ,че който се дуе с такива постижения или е невеж ,като сегашните подайгъзници от Боковата партия или мисли ,че хората са създадени за да бъдат лъгани с цел постигане на лични или корпоративни интереси
цитирайКогато управляващите не искат ,а управляваните не могат повече така настъпва революция .
Все пак за сега народа има едно предимство -нямаме голяма армия ,воените имат несъществено влияние Но има една 60 000 милиционерска армия -кръстена полиция ,тъй ,като обслужва интересите на бившата комунистическа олигархия.
Числата на процентите за растеж до +,- 2% не подлежат на коректност и са в рамките на допустимата грешка .Това означава ,че който се дуе с такива постижения или е невеж ,като сегашните подайгъзници от Боковата партия или мисли ,че хората са създадени за да бъдат лъгани с цел постигане на лични или корпоративни интереси
за тези растежи и падежи нарочно ги взех от официалните икономически прогнози на Европейския съюз за България. Които по принцип винаги са се отличавали с определена скептичност, ако се сравнят с напудрените ''хвалби'', които ни дават местните икономически правителствени оптимисти. Представяте ли се, че в това положение може да се каже, че и европейските чиновници и те правят стъкмистики само и само да покажат, че ''фискалният им отличник'' е бил добре!
Но наличните ни политици са некадърни - те не знаят какво да правят в момента. Те са твърде късогледи, нямат нюх към иновативни решения и в доста случаи са едни тунинговани калинки в сферата си. Каквито са нужни, за да могат да се управляват от по-неразбиращи от тях ръководители!
цитирайНо наличните ни политици са некадърни - те не знаят какво да правят в момента. Те са твърде късогледи, нямат нюх към иновативни решения и в доста случаи са едни тунинговани калинки в сферата си. Каквито са нужни, за да могат да се управляват от по-неразбиращи от тях ръководители!
Търсене